NATURTERAPI

Naturterapi

Som utbildad naturterapeut (som grundar sig på den klassiska naturläkekonsten) arbetar vi med naturmedicin och naturmedicinska principer som ser till hela människan – utifrån vetenskaplig, filosofisk och klinisk erfarenhet.

En medicinsk bedömning görs alltid för att utesluta allvarligare patologi eller sjukdom. Med ett holistiskt synsätt försöker vi skapa de förutsättningar som människan behöver för att dra nytta av sin egen självläkande förmåga.

Vi tar hänsyn till alla eventuellt förekommande symtom och obalanser oavsett om de är fysiologiska, psykologiska, emotionella eller strukturella – allt hänger ihop och ett holistiskt synsätt är därför av största vikt för att skapa förutsättningar för en vital och känslomässig hälsa i balans.

Vi arbetar bl.a. med homeopatiska läkemedel, örtterapi, kosttillskott- och kostrådgivning, samt med livsstilsförändringar där alla metoder är biverkningsfria och helt individuellt baserade.

För att uppnå en så effektiv behandling som möjligt så använder vi oss av flertalet diagnostiska modeller och metoder t.ex. kinesiologi, irisdiagnostik, ansiktsdiagnostik, tungdiagnostik, pulsdiagnostik, PH-balans, provtagning av ämnesomsättning, tester avseende behov/intolerans av livsmedel och tillskott m.m.

Enligt lag får vi inte behandla gravida kvinnor eller barn under 8 år samt inte heller vid svåra infektionssjukdomar, epilepsi eller cancer.

Däremot behandlar vi en rad andra åkommor och besvär t.ex.

• Mag- och tarmbesvär
  • Hudsjukdomar
  • Muskel- och ledvärk
  • Kronisk trötthet
  • Utmattning
  • Sköldkörtelstörningar och andra hormonella problem (hos både kvinnor och män)
  • Sömnbesvär
  • Återkommande infektioner
  • Astma- och allergiproblem
  • Huvudvärk- och migrän
  • Urinbesvär
  • Öron-näsa-hals problem
  • Bihålebesvär

Skulle du ha frågor så tveka inte att höra av er till oss när det gäller just dina besvär!

Pris: 600:- inkl moms